I. Postanowienia ogólne
1. Poniższy regulamin, będący jednocześnie regulaminem w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną Dz. U. z 2024 r. poz. 1513, określa zasady korzystania ze sklepu.
2. Użyte w regulaminie pojęcia oznaczają:
a) sprzedawca – rozumie się przez to:
A.P. PHOTO CARE SP. Z O.O. z siedzibą przy Alei Przyjaźni 25/2, 45-573 Opole, NIP: 7543174647, posługującą się w serwisie nazwą hikefive.pl;
b) klient – rozumie się przez to osobę fizyczną, posiadającą co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych i ukończone 18 lat, a także osobę prawną lub jednostkę organizacyjną nie będącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną i zdolność do czynności prawnych;
c) konsument – klient będący osobą fizyczną dokonującą zakupów w sklepie niezwiązanych bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową w rozumieniu art. 221 221 Kodeksu cywilnego;
d) sklep – rozumie się przez to sklep internetowy, prowadzony przez sprzedawcę pod adresem internetowym …, za pośrednictwem którego można nabyć produkty;
e) produkt lub produkty – rozumie się przez to towary oferowane przez sprzedawcę do sprzedaży detalicznej dostępne w sklepie;
f) cena – należy przez to rozumieć cenę brutto produktu umieszczoną obok informacji o produkcie, nie uwzględniającą kosztów dostarczenia produktu. Ceny produktów znajdujących się w sklepie wyrażone są w złotych polskich i uwzględniają podatek VAT;
g) dostawca – profesjonalny operator pocztowy dostarczający na zlecenie sprzedawcy zakupione w sklepie produkty;
h) koszty dostarczenia produktu – rozumie się przez to opłaty za dostawę produktu do klienta;
i) zamówienie – oświadczenie woli klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę produktów;
j) Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. z 2024 r. poz. 1061);
k) ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz. U. z 2024 r. poz. 1796).
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, z zastrzeżeniem ust. 4
i ust. 5 poniżej, zastosowanie znajdują obowiązujące przepisy prawa polskiego,
w szczególności Kodeks cywilny oraz ustawa o prawach konsumenta.
4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, w stosunku do umów zawieranych z klientami, którzy są przedsiębiorcami z siedzibą poza granicami Rzeczpospolitej Polski, zastosowanie znajdują wyłącznie właściwe przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
5. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie, w stosunku do umów zawieranych z klientami, którzy są konsumentami mającymi zwykłe miejsce pobytu poza granicami Rzeczpospolitej Polski, zastosowanie znajdują wyłącznie właściwe przepisy prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, jednakże konsumenci ci mogą korzystać z ochrony przyznanej im na podstawie przepisów obowiązujących na terytorium państwa, w którym mają oni miejsce zwykłego pobytu, w sytuacji gdy nie można tych przepisów wyłączyć w drodze umowy.
II. Rejestracja w sklepie i dokonywanie zamówień
1. Klientami uprawnionymi do składania zamówień na produkty w sklepie są klienci, którzy posiadają status zarejestrowanego użytkownika sklepu i ci którzy nie są zarejestrowanymi użytkownikami.
2. Informacje podane na stronie internetowej sklepu nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego. Stanowią one zaproszenie do składania ofert przez klientów.
3. Dostępność produktów jest aktualizowana od poniedziałku do piątku z wyjątkiem dni wolnych od pracy.
4. Status niezarejestrowanego użytkownika sklepu przysługuje klientowi dokonującemu zakupów z pominięciem procedury rejestracji i logowania: Niezbędnym elementem procedury składania zamówienia jest zapoznanie się i zaakceptowanie przez klienta niniejszego regulaminu, co klient potwierdza zaznaczając odpowiednie pole przed złożeniem zamówienia. Brak akceptacji przez klienta niniejszego regulaminu w toku procedury składania zamówienia uniemożliwia skorzystanie z możliwości nabycia produktu za pośrednictwem sklepu.
5. Status zarejestrowanego użytkownika sklepu klient uzyska po wypełnieniu w prawidłowy sposób formularza rejestracyjnego, który znajduje się na stronie internetowej sklepu oraz dokonaniu aktywacji konta, poprzez wejście na link wysłany na adres poczty elektronicznej klienta. Czynności rejestracyjne dokonywane są jednorazowo. Przy każdym kolejnym zamówieniu klient używa ustalonego wcześniej na stronie sklepu loginu i hasła. Po użyciu ustalonego przez klienta loginu i hasła ma on możliwość aktualizacji danych podanych przy rejestracji. Login i hasło mają charakter poufny.
6. Klient posiadający status zarejestrowanego użytkownika sklepu składa zamówienie po zalogowaniu się do sklepu poprzez dodanie produktu prezentowanego w sklepie do koszyka, a następnie potwierdzając złożenie zamówienia na produkty przez wybór przycisku – „Kupuję i płacę”.
7. Klient, który nie posiada statusu zarejestrowanego użytkownika sklepu składa zamówienie poprzez dodanie produktu prezentowanego w sklepie Internetowym do koszyka, następnie potwierdzając złożenie zamówienia na produkt poprzez wybór przycisku – „Kupuję i płacę” i podając do formularza zamówienia dane niezbędne do zrealizowania zamówienia zgodnie z procedurą zamieszczoną na stronie internetowej sklepu.
8. W trakcie procedury składania zamówienia, aż do momentu wybrania przez klienta przycisku „Kupuję i płacę”, klient ma możliwość modyfikowania zamówienia, w szczególności w zakresie wyboru produktu, miejsca dostarczenia produktu, sposobu płatności, danych podanych do zrealizowania zamówienia. Poprzez naciśnięcie przycisku „Kupuję i płacę” klient definitywnie składa zamówienie.
9. Całkowita wartość zamówienia obejmuje cenę produktu oraz koszty jego dostarczenia. Informacja o całkowitej wartości zamówienia jest podawana na stronie internetowej sklepu w trakcie składania zamówienia, w tym przed bezpośrednim zatwierdzeniem i złożeniem przez klienta zamówienia. Są to całkowite koszty, które klient zobowiązany jest zapłacić.
10. Zamówienie można składać przez całą dobę, każdego dnia tygodnia. Sprzedawca zastrzega sobie prawo chwilowego wstrzymania działalności sklepu ze względów konserwacyjnych lub konieczności uaktualnienia danych.
11. Po otrzymaniu przez sprzedawcę zamówienia, każdorazowo wysyłana będzie na adres e-mail podany przez klienta automatyczna wiadomość potwierdzająca otrzymanie przez sprzedawcę zamówienia. Wiadomość jest wysyłana automatycznie i potwierdza fakt dotarcia zamówienia do sprzedawcy.
12. W Zamówieniu klient może wskazać dodatkowo dane wymagane do wystawienia faktury, jeżeli żąda jej wystawienia.
III. Realizacja zamówienia
1. Złożone zamówienie zostaje zweryfikowane przez sprzedawcę. Przyjęcie zamówienia przez sprzedawcę do realizacji nastąpi po otrzymaniu całej należności, tj. ceny produktu i kosztów dostarczenia wskazanych w zamówieniu.
2. Jeśli zamówienie jest złożone w sposób zgodny z niniejszym regulaminem, klient otrzymuje na adres e-mail wiadomość o przyjęciu zamówienia do realizacji. Z chwilą otrzymania przez klienta wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji, zostaje zawarta umowa sprzedaży pomiędzy klientem a sprzedawcą.
3. Sprzedawca ma prawo do odmowy realizacji zamówienia w sytuacji gdy:
a) dane podane przez klienta są nieprawdziwe lub zawierają braki;
b) zamówienie nie zostało opłacone w terminie do 3 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży pomiędzy klientem a sprzedawcą.
4. Produkt objęty zamówieniem jest dostarczany klientowi przez sprzedawcę. Dokument potwierdzający zawarcie umowy sprzedaży zostanie dostarczony drogą mailową po odebraniu przesyłki przez klienta.
5. W przypadku braku produktu w magazynie lub braku możliwości realizacji zamówienia klienta z innych przyczyn, klient jest informowany o tym drogą mailową lub telefonicznie w celu podjęcia decyzji co do dalszej realizacji zamówienia.
6. Warunki umowy sprzedaży określają niniejszy regulamin, obowiązujące przepisy prawa oraz indywidualne ustalenia pomiędzy sprzedawcą a klientem.
IV. Zasady płatności za produkt
1. W celu wykonania umowy sprzedaży klient zobowiązany jest zapłacić wskazaną w zamówieniu cenę produktów oraz koszt dostarczenia produktu. Płatność za zamówione produkty może zostać dokonana poprzez płatność online za pośrednictwem systemu PayU.
2. Zasady dokonywania płatności przez klientów za pośrednictwem PayU oraz postępowanie reklamacyjne usługi płatności on-line dostępne są na stronie www.poland.support.payu.com. Korzystanie z płatności za pośrednictwem systemu płatności online wymaga uprzedniej akceptacji przez klienta regulaminu tych usług.
V. Dostawa zamówionego produktu
1. Produkt wysyłany jest pod adres wskazanym w formularzu rejestracji/zamówienia. Klient zobowiązany jest do podania prawidłowego i dokładnego adresu, pod który ma być dostarczony przedmiot zamówienia. Sklep poinformuje klienta niezwłocznie drogą mailową lub telefoniczną o nieprawidłowo wypełnionym formularzu, który uniemożliwia dokonanie wysyłki lub może ją opóźnić.
2. Przesyłki z produktem sprzedawca dostarcza za pośrednictwem firm kurierskich InPost, DPD oraz ORLEN Paczka.
3. Wysyłka produktów znajdujących się w magazynie jest realizowana standardowo w ciągu 1-3 dni roboczych od momentu zamówienia i opłacenia za pośrednictwem serwisu PayU – gdy klient otrzyma automatyczny e-mail z informacją o zaakceptowaniu płatności. W finalizacji zamówienia klient zostaje przekierowany do strony serwisu PayU, gdzie będzie mógł zdecydować się na płatność kartą lub przelewem bankowym.
4. Do czasu realizacji zamówienia nie wlicza się sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
5. W przypadku zwiększonej liczby zamówień (np. podczas trwania promocji) lub nieobecności sprzedawcy (np. urlop), czas realizacji może ulec wydłużeniu — odpowiedni komunikat będzie wyświetlany na stronie internetowej. Jeśli opóźnienie wynika z innych przyczyn, klient zostanie o tym poinformowany drogą mailową.
6. Sklep nie prowadzi sprzedaży i wysyłek za pobraniem.
7. Sklep nie prowadzi sprzedaży stacjonarnej.
VI. Prawo odstąpienia od umowy
1. Klient, który jest konsumentem, może zwrócić zakupiony w sklepie produkt bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów, składając oświadczenie o odstąpieniu od umowy sprzedaży produktu zgodnie z art. 27 ustawy o prawach konsumenta.
2. Uprawnienie wskazane w pkt. 1 klient może zrealizować w ciągu 14 dni od otrzymania produktu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem ww. terminu poprzez wiadomość e-mail na adres kontakt@hikefive.pl.
3. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży produktu, klient jest zobowiązany do niezwłocznego zwrotu produktu sprzedawcy, nie później niż w terminie 14 dni od złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy sprzedaży produktu, w sposób wskazany w regulaminie.
4. Sprzedawca zwraca klientowi cenę produktu oraz koszt jego dostarczenia do klienta w wysokości odpowiadającej najtańszej dostępnej w ofercie sklepu opcji dostawy. Zwrot następuje w ciągu 14 dni od dnia otrzymania produktu lub dowodu jego odesłania.
5. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do zapoznania się z jego charakterem, cechami i funkcjonowaniem, w szczególności wypełniania pól przeznaczonych na dane osobowe lub przybijania pieczątek.
6. Zwracany produkt nie powinien nosić śladów użytkowania wykraczających poza zwykłe zapoznanie się z jego cechami. W szczególności zwrot książeczki, w której zostały wpisane dane osobowe lub przybito pieczątki, może skutkować obniżeniem kwoty zwrotu ze względu na niemożność dalszej sprzedaży produktu.
7. Zwrot dokonywany jest, w zależności od wybranej przez klienta formy płatności lub na wskazany przez klienta rachunek bankowy.
8. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą. Świadczenia stron podlegają zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Bezpośrednie koszty zwrotu produktu ponosi klient.
9. Brak jest możliwości odstąpienia od umowy:
1) gdy przedmiotem zamówienia (umowy) jest produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
2) gdy przedmiotem Zamówienia (umowy) jest produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
3) gdy przedmiotem zamówienia (umowy) jest produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
VII. Reklamacje
1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia klientowi produktów bez wad fizycznych i prawnych. Jeśli sprzedany produkt ma wady fizyczne, prawne lub jest w inny sposób niezgodny z umową klient ma prawo złożyć reklamację.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności sprzedawcy względem klienta, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną lub jest w inny sposób niezgodny z umową (rękojmia), są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
3. Reklamacje dotyczące wad produktów należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres e-mail kontakt@hikefive.pl. Reklamacja powinna zawierać:
a) imię i nazwiska klienta;
b) adres do korespondencji lub adres e-mail klienta;
c) dowód potwierdzający dokonanie zakupu produktu;
d) przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania klienta;
e) wszelkie okoliczności uzasadniające reklamację. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji sprzedawca zwraca się do składającego reklamację klienta o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
5. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje nie później niż w terminie 14 dni od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci, a w przypadku jej uznania dokonuje naprawy lub wymiany rzeczy. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy klient żąda naprawy, lub sprzedawca może dokonać naprawy, gdy klient żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności produktu z umową w sposób wybrany przez klienta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia produktu do zgodności z umową.
6. W przypadku uznanej reklamacji (gry produkt jest wadliwy lub niezgodny z umową), sprzedawca pokrywa koszty przesyłki zwrotnej (zwrot środków klientowi). W przypadku nieuzasadnionej reklamacji (gdy produkt nie ma wady, a reklamacja wynika np. z niewłaściwego użytkowania), klient ponosi koszty wysyłki zwrotnej. Jeśli klient żąda zwrotu kosztów wysyłki przed rozpatrzeniem reklamacji, sprzedawca zwraca je dopiero po potwierdzeniu zasadności reklamacji.
7. Normalne zużycie produktów wynikające z użytkowania nie podlega reklamacji. Uszkodzenia spowodowane niewłaściwym użytkowaniem lub samodzielnymi modyfikacjami nie podlegają reklamacji.
VIII. Ochrona danych osobowych
1. Sprzedawca wchodzi w posiadanie danych osobowych klienta w związku z dokonaniem przez niego rejestracji, złożenie zamówienie lub wyrażenie zgody na wysyłkę newslettera.
2. Sprzedawca przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – RODO oraz przepisami prawa krajowego dotyczącymi przetwarzania danych osobowych.
3. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych zawarte są w Polityce prywatności.
IX. Postanowienia końcowe
1. Postanowienia niniejszego regulaminu nie naruszają praw konsumenta z tytułu niezgodności towaru z umową. Postanowienia regulaminu należy interpretować w sposób zapewniający ich zgodność z obowiązującymi przepisami prawa.
2. We wszelkich sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego oraz innych ustaw, a w odniesieniu do konsumentów również Ustawy o prawach konsumenta.
3. Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem 01.06.2025 roku i obowiązuje do umów zawartych od tego dnia.
Jeśli chcesz zwrócić produkt, wypełnij formularz zwrotu i wyślij odpowiednio zapakowany produkt wraz z dowodem zakupu na adres: Hike Five, ul. Podhalańska 11/2 45-218 Opole.
Jeśli chcesz złożyć reklamację, wypełnij formularz reklamacji i wyślij go na adres e-mail kontakt@hikefive.pl